Hi-Vision*
Teemme asiat helpoiksi!

Hi-Vision Oy (hi-vision.fi) » Asiakasinfo » Usein kysyttyä:

Tiedotteita:

19.06.2017: Verkkotunnuksiin liittyviä huijauslaskuja taas liikkeellä » Lue lisää

22.01.2016: Uusi haittaohjelma leviää – nyt kannattaa varoa sähköposti­liitteitä » Lue lisää

08.01.2016: Yritysten on 9.1. alkaen kerrottava verkkosivuillaan kuluttajille riidanratkaisuelimestä » Lue lisää

31.08.2015: Flash-pohjainen sisältö lakannee toimimasta verkkosivustoilla jo pian » Lue lisää

03.12.2014: Muista tarkistaa sivujesi viestilomakkeiden toiminta säännöllisesti » Lue lisää

06.08.2014: Massiivinen tietomurtoaalto – nyt on hyvä hetki vaihtaa taas salasanoja » Lue lisää

18.06.2014: Lisää hyviä syitä hankkia mobiili­sivut tai uusia vanhat mobiili­yhteen­sopiviksi » Lue lisää

31.03.2014: Aiheettomia ilmoituksia toimimattomista verkko-osoitteista » Lue lisää

13.09.2013: Yli sataan suomalaiseen verkkopalveluun murtauduttu » Lue lisää

24.07.2013: Ole tarkkana sosiaalisen median markkinointipalveluita hankkiessa » Lue lisää

Tiedotteet RSS-syötteenä

Viestintäviraston välittäjäVälitämme fi-verkkotunnuksia

Usein kysytyt kysymykset

Alla lista meille useimmin esitettyjä kysymyksiä. Lisätietoja kannattaa etsiä tuotantosivuiltamme.

Mikä on WWW-sivu, ja miten paljon siihen mahtuu materiaalia?

Yksittäistä WWW-sivua voisi vertauskuvallisesti ajatella paperina, joka venyy sen mukaan, paljonko siinä on tekstiä, eli se ei ole "kiinteämittainen" media lehtisivun tai TV-kuvan tapaan. Sivusto on linkeillä toisiinsa ja mahdollisesti muihin sivustoihin yhdistelty kokoelma sivuja. Yhdellekin sivulle voi sisällyttää mm. tekstiä, kuvia ja animaatioita periaatteessa rajattomasti. Käytettävyyden kannalta kovin massiivisten yksittäisten sivujen tekeminen ei kuitenkaan ole järkevää; Jos sivu on liian raskas, sen avautuminen kävijälle kestää kohtuuttoman kauan, ja sen selaaminen ja lukeminen on hidasta ja vaivalloista. Useimmille ihmisille tiedon nopea löydettävyys on tärkeää, ja liian pitkät sivut turhauttavat ja jopa karkottavat käyttäjiä. Siksi sisältö kannattaa jaotella sivustolle aihepiireittäin; Kullekin aiheelle oma sivu, ja tarvittaessa laajimmille aiheille vielä yksityiskohtia tarkentavat alasivut.

Kuinka pian on mahdollista saada internetsivut?

Tuotantoaika määräytyy sivuston tyypin, sivumäärän, mahdollisten lisä- ja erikoisominaisuuksien sekä luonnollisesti asiakkaan oman aktiivisuuden (eli mm. materiaalien toimittamisen) mukaan. Parhaimmillaan sivut ovat valmiit viikon kuluttua siitä, kun tarvittavat tiedot ja lähdemateriaalit (tekstit, valokuvat yms.) saapuvat meille. Tyypillisen sivuston keskimääräinen toteutusaika on noin kuukausi, mutta isoimpien projektien kohdalla sekä ruuhka-aikoina (mm. lomakausi ja vuodenvaihde) toteutusaikataulut ovat ymmärrettävästi pidempiä. Ks. myös sivustoprojektin kulku.

Miten saan lisää kävijöitä/näkyvyyttä sivuilleni?

Koska yleensä valtaosa kävijöistä löytää tiensä sivuille hakukoneiden (esim. Google) kautta, niihin kannattaa panostaa. Tärkeintä siinä on sivujen tekstisisältö; Kaikkien olennaisimpien sanojen tulisi esiintyä teksteissä mahdollisimman monessa muodossa ja usein, ja myös synonyymejä eli samaa tarkoittavia sanoja kannattaa viljellä teksteissä; Samalla ne tekevät tekstistä elävämpää.

Toinen merkittävä seikka on saada muualle nettiin linkkejä, jotka osoittavat sivuillenne, koska hakukoneet arvostavat sivuja, joihin linkitetään paljon. Helpoin tapa on pyytää esim. yhteistyökumppaneitanne ja sidosryhmiänne sijoittamaan omille sivuilleen linkkejä. Muita tapoja ovat erilaiset hakemistopalvelut ja nettimainoskampanjat (esim. banneri-, Facebook- tai hakusanamainonta).

Tarkempi hakukoneoptimointi (SEO) on monimutkaisempi toimenpide, jota Suomessakin monet yritykset tuputtavat jopa päätoimisesti, mutta se on usein kustannuksiin nähden melko tehotonta "hiomista", etenkin jos pääasiallinen kohdemarkkina-alueenne on vain Suomi eikä koko maailma. Jos näyttää siltä, etteivät asiakkaanne löydä sivujanne, ottakaa yhteyttä, niin mietitään yhdessä järkeviä ratkaisuja. Suosittelemme myös lukemaan Googlen SEO-ohjeet, joissa mm. opastetaan tunnistamaan mahdolliset huijarit.

Miten saisin myytyä yritykseni tuotteita netin kautta?

Tuotamme monenlaisia verkkokauppajärjestelmiä. Kauppiaskeskeistä tietoa sähköisestä kaupankäynnistä löydätte kauppiaiden ohjesivuiltamme. Kannattaa ottaa meihin yhteyttä ja pyytää suosituksia ja tarjous.

Missä voisin nähdä toteuttamianne sivustoja?

Joitakin edullisimpia, yksinkertaisia sivustoja voitte katsella Wartti-kotisivutuotantomme referensseistä. Laajemmista ja erikoisemmista sivustoista joitakin esimerkkejä on täällä paikallisella referenssisivulla.

Mikä on palvelin/web-hotelli?

Palvelin on tehokas tietokone, joka on "töissä" ympäri vuorokauden, ylläpitohenkilöstön valvonnassa. WWW-palvelimen tehtävä on vastata käyttäjien selaimista tuleviin pyyntöihin ja tarjoilla niille sivuja, kuvia, multimediaa ja ylipäätään kaikkia tiedostoja, mitä nyt palvelimelle onkaan sijoitettu. Samalla tavalla se tarjoilee tietoa myös mm. hakukoneille, jotka kartoittavat Internetin sisältöä ympäri vuorokauden. Palvelin huolehtii myös "konepellin alla" hoidettavista toiminnoista kuten lokitiedostojen ylläpidosta, kävijöiden seurannasta, tietoturvasta ja varmuuskopioinnista. Web-hotelli on palvelin (tai joukko palvelimia), joka ylläpitää monia sivustoja.

Missä WWW-palvelimenne sijaitsevat?

Pääasialliset palvelinsalimme sijaitsevat Mikkelissä ja Kuopiossa. Lisäksi suurimmat asiakasjärjestelmät rakennetaan yleensä Amazonin EU-palvelinkeskukseen Irlantiin.

Asiakaspalvelu: 040 8491 263 (ma-to klo 9-15)

hi-vision.fi


Ylös