Hi-Vision*
Teemme asiat helpoiksi!

Hi-Vision Oy (hi-vision.fi) » Ole tarkkana sosiaalisen median markkinointipalveluita hankkiessa:

Tiedotteita:

19.01.2017: Sähköpostihäiriöitä » Lue lisää

22.01.2016: Uusi haittaohjelma leviää – nyt kannattaa varoa sähköposti­liitteitä » Lue lisää

08.01.2016: Yritysten on 9.1. alkaen kerrottava verkkosivuillaan kuluttajille riidanratkaisuelimestä » Lue lisää

31.08.2015: Flash-pohjainen sisältö lakannee toimimasta verkkosivustoilla jo pian » Lue lisää

03.12.2014: Muista tarkistaa sivujesi viestilomakkeiden toiminta säännöllisesti » Lue lisää

06.08.2014: Massiivinen tietomurtoaalto – nyt on hyvä hetki vaihtaa taas salasanoja » Lue lisää

18.06.2014: Lisää hyviä syitä hankkia mobiili­sivut tai uusia vanhat mobiili­yhteen­sopiviksi » Lue lisää

31.03.2014: Aiheettomia ilmoituksia toimimattomista verkko-osoitteista » Lue lisää

13.09.2013: Yli sataan suomalaiseen verkkopalveluun murtauduttu » Lue lisää

24.07.2013: Ole tarkkana sosiaalisen median markkinointipalveluita hankkiessa » Lue lisää

Tiedotteet RSS-syötteenä

Viestintäviraston välittäjäVälitämme fi-verkkotunnuksia

Ole tarkkana sosiaalisen median markkinointipalveluita hankkiessa

Facebookissa sääntöjen rikkominen yritysten sivuilla ei ole kovin uusi ilmiö. Tyypillisimmin rikottu käyttöehto on tykkäysvaatimus arvonnoissa ja kilpailuissa. Toistaiseksi Facebook on vielä suhtautunut niihin maltillisesti, mutta niissä on silti aina vaarana väärinkäyttäjän Facebook-sivun sulkeminen ja sen myötä asiakaskontaktien menettäminen.

Viime aikoina on kuitenkin ilmaantunut uudenlaista väärinkäyttöä; tykkääjien ostamista. Tästä käytetään nimitystä astroturffaus. Tällaista harjoittavat mainostoimistot lupaavat viattoman oloisesti lisää tykkääjiä, mutta niitä ei välttämättä hankitakaan pelkällä viestinnällä tai mainonnalla, vaan ostamalla. Sen lisäksi, että tuo rikkoo Facebookin käyttöehtoja, ostetut tykkääjät voivat olla ulkomailta, eli todennäköisesti ovat aivan hyödyttömiä yritykselle. Astroturffauksen paljastuminen tuottaa myös huimasti negatiivista julkisuutta, mikä voi saada ihmiset epäilemään yrityksen luotettavuutta muissakin asioissa.

Suomen Yrittäjät harkitsee, tarvitaanko yrityksille ohjeistusta aiheesta.

Lisätietoa: Uuden Suomen uutinen ja toinenkin

Näin keräät yrityksellesi tykkääjiä ja kontakteja ilman kalliita "guruja" ja huijareita:

XMPP / VoIP
  • Keskustele ja palvele. Yksisuuntainen tiedottaminen ei kuulu sosiaalisen median henkeen. Asiakkailta voi jopa saada hyviä ideoita.
  • Ole persoonallinen ja mielenkiintoinen. Harva jaksaa lukea kuivaa, kasvotonta yritysviestintää, eli on parempi tulla esiin henkilöinä, mahdollisimman rennolla otteella.
  • Huumori kerää kiinnostusta. Huumori ei saa kuitenkaan loukata ketään, joten vitsailun aiheet on valittava harkiten.
  • Ota kritiikki vastaan avoimesti. Vaikka palaute tuntuisi aiheettomalta, siitä ei pidä hermostua, vaan rauhallinen ja asiallinen vastaaminen kerää aina pisteitä. Älä poista kriittisiä viestejä yrityksen Facebook-seinältä. Sensuuria ei ikinä katsota hyvällä. Se voi jopa herättää lisää närää.
  • Virheitä sattuu kaikille, mutta itseironinen ote auttaa; Usein kiukkuinenkin asiakas rauhoittuu, kun tunnustatte virheenne tai puutteenne, väännätte epäonnistumisestanne pienen kaskun ja korvaatte mielipahan niin ruhtinaallisesti, kuin kukkaro ja laki sallivat, tai ainakin lupaatte parannusta. Näin kinkkinenkin tilanne on käännettävissä voitoksi.

P.S. Ei kannata rajoittaa sosiaalisen median läsnäoloa pelkkään Facebookiin. Twitterissä on arvioiden mukaan jo puoli miljoonaa suomalaista. Tyypillinen Twitter-käyttäjä seuraa aktiivisesti ajankohtaisia aiheita, ja väline kulkee koko ajan mukana kännykässä. Se on mukavan yksinkertainen ja hyvin avoin viestintäkanava, jossa on näppärästi sanailevalle ja hyvin palvelevalle yritykselle hyvät mahdollisuudet nopeaan suosioon ja vaikuttamiseen.

Asiakaspalvelu: 040 8491 263 (ma-to klo 9-15)

hi-vision.fi


Ylös