Hi-Vision*
Teemme asiat helpoiksi!

Hi-Vision Oy (hi-vision.fi) » Asiakasinfo » Verkkokauppiaille:

Tiedotteita:

19.01.2017: Sähköpostihäiriöitä » Lue lisää

22.01.2016: Uusi haittaohjelma leviää – nyt kannattaa varoa sähköposti­liitteitä » Lue lisää

08.01.2016: Yritysten on 9.1. alkaen kerrottava verkkosivuillaan kuluttajille riidanratkaisuelimestä » Lue lisää

31.08.2015: Flash-pohjainen sisältö lakannee toimimasta verkkosivustoilla jo pian » Lue lisää

03.12.2014: Muista tarkistaa sivujesi viestilomakkeiden toiminta säännöllisesti » Lue lisää

06.08.2014: Massiivinen tietomurtoaalto – nyt on hyvä hetki vaihtaa taas salasanoja » Lue lisää

18.06.2014: Lisää hyviä syitä hankkia mobiili­sivut tai uusia vanhat mobiili­yhteen­sopiviksi » Lue lisää

31.03.2014: Aiheettomia ilmoituksia toimimattomista verkko-osoitteista » Lue lisää

13.09.2013: Yli sataan suomalaiseen verkkopalveluun murtauduttu » Lue lisää

24.07.2013: Ole tarkkana sosiaalisen median markkinointipalveluita hankkiessa » Lue lisää

Tiedotteet RSS-syötteenä

Viestintäviraston välittäjäVälitämme fi-verkkotunnuksia

Ohjeita verkkokauppiaille

Nettikauppa
Sähköisen kaupankäynnin aloittaminen on avullamme niin helppoa kuin se vain voi olla, mutta silti siinä on paljon yksityiskohtia, jotka kauppiaan on hoidettava kanssamme. Näiden yleisohjeiden tueksi toimitamme luonnollisesti verkkokaupan mukana kauppiaan tarvitsemat käyttöohjeet. Etenkin kotimaisella Clover Shop -kauppamoottorilla nettikaupan ylläpito on perus-ATK-taitoiselle sangen ongelmatonta, joten sitä voimmekin suositella useimmille.

Tuotetietojen syöttäminen

Tavallisesti kauppias täyttää valmiin verkkokauppansa "hyllyt" itse ja huolehtii tuotetietojen ja -kuvien päivittämisestä. Tarvittaessa voidaan kuitenkin tehdä sopimus, jossa me huolehdimme kaupan esitäyttämisestä ja/tai tuotetietojen päivityksistä, mutta pidemmän päälle se on hitaanlainen toimintatapa ylimääräisen välivaiheen vuoksi.

Joissakin tapauksissa ainakin joidenkin tuotetietojen esisyöttäminen kauppaan voi onnistua kohtuullista korvausta vastaan ohjelmallisesti, jos saatavilla on jonkinlainen tekstimuotoinen, säännönmukainen tuotekatalogi tai -lista (esim. Excel-tiedostona). Tällainen on suositeltavaa, jos tuotteiden lukumäärä on suuri (satoja tai tuhansia).

Ellei kauppiaalla ole tietokoneellaan kuvankäsittelyohjelmaa tuotekuviensa rajaamiseen ja niiden koon säätämiseen, voimme suositella sopivaa ilmaista tai maksullista ohjelmaa kauppiaan tietokoneen käyttöjärjestelmästä riippuen (Windows/Linux/Mac OS X).

Maksutavat

Verkkokauppamoottorit tukevat monenlaisia maksutapoja (ks. lista). Kauppiaan on tehtävä sopimukset valitsemiensa pankkien ja muiden maksunvälittäjien kanssa sekä toimitettava heiltä tulleet palvelutunnukset meille. Jos maksutapoja tarvitaan paljon, pankkien ja muiden maksunvälittäjien veloittamat yhteiskustannukset voivat nousta korkeiksi, jolloin voi olla aiheellista harkita ulkopuolista Suomen Verkkomaksut -maksunvälityspalvelua, joka tarjoaa kaikki maksutavat kerralla. Toinen samantapainen palvelu on Suomen Maksuturva, ja alalle on ilmaantunut muitakin. Kustannuslaskelmia kannattaa siis tehdä etukäteen.

Kauppiaan on testattava maksutavat suorittamalla koetilauksia verkkokaupassaan ennen sen julkistamista. Testatessa mahdollisesti ilmenevät tekniset ongelmat selvitämme tarvittaessa suoraan maksunvälittäjien kanssa.

Postiennakko on valitettavasti koettu huonoksi maksutavaksi verkkokauppiaiden keskuudessa, koska noutamattomat lähetykset aiheuttavat toisinaan turhia kustannuksia.

Toimitustavat ja -kulut

Kauppiaan tulee ilmoittaa meille valitsemansa toimitustavat nettikauppansa tuotteille (esim. posti, Matkahuolto, nouto). Samaten meille on ilmoitettava verkkokaupan asiakkailta perittävät toimituskulut kullekin toimitustavalle.

Toimituskulut voivat olla joko kiinteitä tai painorajojen mukaan porrastettuja. Kullekin toimitustavalle voidaan määritellä erilliset painorajat. Lisäksi kulut voivat olla erilaiset kullekin maksutavalle, koska niistä koituvat kustannuksetkin vaihtelevat.

Jos painoporrastusta käytetään, mikä onkin suositeltavaa, verkkokauppamoottori laskee ja ilmoittaa tilaajalle kulut tilauksen kokonaispainon mukaan. Tämä luonnollisesti edellyttää, että kauppias syöttää verkkokauppansa tuotetietoihin kunkin tuotteen painon mahdollisimman tarkasti.

Muut tiedot

Kauppiaan tulee lisäksi ilmoittaa meille y-tunnuksensa, yrityksen kotipaikkakunta, verkkokaupassa myytävien tuotteiden ALV (jos muu kuin 24%) sekä ohessa luetellut pankkitiedot (jos verkkokauppaan sallitaan laskulla tai tilisiirrolla maksaminen).

Asiakaspalvelu: 040 8491 263 (ma-to klo 9-15)

hi-vision.fi


Ylös